ساعات کاری: هر روز از ساعت 8:00 - 20:00

۷ علت مهم کار نکردن فندک گاز از نظر تکنسین تعمیرات اجاق گاز

۱- استفاده از قفل کودک

تعبیه کردن قفل کودک بر روی اجاق گازها برای افزایش ایمنی کودکان می باشد. اما فعال بودن این قفل ممکن است باعث جرقه نزدن و کار نکردن فندک اجاق گاز شود.  به نقل از تکنسین تعمیر اجاق گاز، جهت برطرف کردن این مشکل، تنها لازم است چند ثانیه دکمه قفل کودک را نگه دارید تا فندک کار کند.

۲- سرشعله مرطوب

طبق نظرات تکنسین هایتعمیرات اجاق گاز، سرریز شدن آب از داخل قابلمه یا کتری امکان دارد، موجب مرطوب شدن قست های شعله و سرشعله‌ها گاز بشود و موجب اختلال در عملکرد اجاق گاز بشود.

در صورت مشاهده این وضعیت، با تمیز کردن و خشک کردن مناطق مرطوب، مشکل برطرف می‌شود.

۳- سرشعله‌های کثیف

هر گونه مواد غذایی یا چربی روی سرشعله‌ها می‌تواند باعث مسدود شدن آنها و در نتیجه عملکرد نامناسب فندک شود. طبق توصیه تکنسین تعمیر اجاق گاز اخوان، استفاده از مواد شوینده مناسب اجاق گاز کمک می‌کند، تا سرشعله‌ها تمیز شوند و مشکل رفع شود.

۴-خرابی فندک

اگر فندک اجاق گاز شما کار نمی‌کند، امکان خرابی این قطعه وجود دارد.

 برای حل این مشکل بهتر است با یک تعمیرگاه مجاز اجاق گاز تماس بگیرید.

 اگر از فندک غیر اتوماتیک استفاده می‌کنید، احتمال خرابی آن بیشتر است و باید آن را تعویض کنید.

۵- وجود نشتی در اتصالات مسیر فندک

 بر اساس نظرات تکنسین تعمیر اجاق گاز لوفرا، هر نوع نشتی یا نقص در اتصالات مسیر فندک می‌تواند باعث کارنکردن فندک اجاق گاز بشود.

 اگر مشکوک به وجود این مشکل در اجاق گاز خود هستید، باید اتصالات را بررسی کنید و در صورت نیاز سیم‌کشی‌ها را تعویض کنید.

۶- نیم‌سوز شدن فندک

به نقل از تکنسین تعمیر اجاق گاز آلتون، اگر رنگ جرقه‌های فندک اجاق گاز شما، رنگ غیر از آبی دارد، برای مثال نارنجی یا زرد، می باشد این مورد خبر از نیم‌سوز شدن فندک شما می دهد. در این موارد، بهتر است از یک تکنسین مجرب برای تعمیر اجاق گاز خود کمک بخواهید.

۷- نوسانات برق

 نوسانات برق نیز می‌توانند باعث خرابی فندک و جرقه نزدن اجاق گاز شوند. در این شرایط، بهتر است به کمک یک تکنسین تعمیر اجاق گاز در منزل، علت نوسانات برق در محل زندگی یا کار خود را پیدا کرده و از دستگاه‌های محافظ برق جهت بیشتر کردن ایمنی دستگاه‌های خود استفاده کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما