ساعات کاری: هر روز از ساعت 8:00 - 20:00

علت چروک شدن لباس در لباسشویی دوو

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی دوو

جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی دوو

1. تفکیک سازی لباس ها از یکدیگر

از اصلی ترین روش هایی که می توانید با استفاده از آن از چروک شدن لباس در لباسشویی دوو جلوگیری نمایید، تفکیک کردن لباس ها از لحاظ جنس و نوع آن ها می باشد.

توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما لباس های سبک و حساس و ترجیحا با رنگ مشابه خود را در یک نوبت به داخل لباس شویی بیاندازند و در نوبت بدی لباس های ضخیم تر و سنگین تر را برای شستشو در داخل دستگاه قرار دهند.


نکته مهم و قابل توجه در این رابطه این است که هر دسته از لباس ها را باید با توجه به برنامه شستشوی مناسب آن دسته تنظیم نماید.
انجام این نکات می تواند علاوه بر شستشوی بهتر و عدم آسیب به لباس، از چروک شدن لباس ها نیز بسیار پیشگیری کند.

2. صحیح بودن نحوه اتصال شیر های ورودی آب به دستگاه

باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای اضافه کردن آب به داخل محفظه شستشوی ماشین لباسشویی، دو شیر ورودی برای آن در قسمت پشت دستگاه ایجاد شده است که یکی از آن ها برای ورودی آب گرم و دیگری برای آب سرد قرار داده شده است.
پس با توجه به این موضوع در صورتی که شیر های ورودی به صورت معکوس به آب گرم و سرد وصل شده باشند می تواند سبب عدم تنظیم دمای آب برای شستشوی لباس ها شود. این عامل می تواند پس از شستشو چروک زیادی بر روی لباس ها ایجاد نماید.

3. میزان پر کردن ماشین لباس شویی

یکی دیگر از علت چروک شدن لباس در لباسشویی دوو، پر کردن بیش از حد لباس به داخل دیگ لباسشویی می تواند علاوه بر این که کیفیت شستشوی لباس را کاهش داده و سبب آسیب رسانی به لباس می شود، می تواند سبب ایجاد چین و چروک های بیش از حد بر روی لباس شود؛ بنابراین سعی کنید حداقل 1/4 داخل دیگ خالی از لباس باقی بماند.

4. ماندن لباس ها داخل ماشین لباس شویی

یکی دیگر از مواردی که اکثر مصرف کنندگان ماشین لباسشویی دوو به آن توجه نمی‌کنند خارج کردن بلافاصله لباس‌ها بعد از شستشو می باشد. باید دقت داشته باشید که پس از اتمام کار دستگاه بهتر است که هر چه سریع تر لباس ها را از داخل آن برداشته و جهت خشک شدن آویز کنید؛ زیرا عدم برداشتن به موقع لباس ها از داخل دیگ شستشو می تواند چین و چروک های لباس را افزایش داده که در نهایت کار اتو کردن آن ها برای کاربر دشوار خواهد شد.

5. مواد شوینده

برای این که از بروز چروک در لباس ها جلوگیری شود بهتر است که کمی از مایع نرم کننده برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که از استفاده بیش از حد از این مواد خودداری نمایید زیرا می تواند با جنس لباس ها آسیب وارد نماید. استفاده نکردن درست از مواد شوینده می تواند یکی دیگر از علت چروک شدن لباس در لباسشویی دوو باشد.


6. دمای آب شستشو

به این موضوع توجه داشته باشید که میزان دمای آب جهت شستشو دادن لباس ها در ماشین لباس شویی از اهمیت بسیاری در پیشگیری از چروک برخوردار می باشد. برای پیشگیری از بروز چروک در لباس ها می توان به اطلاعات درج شده بر روی مارک آن ها توجه کرد.
در حالت کلی دمای 60 درجه بهترین دمای شستشو جهت پیشگیری از چین خوردگی به شمار می رود.

7. تنظیم کردن برنامه شستشوی لباس شویی

برنامه های مختلفی بر روی دستگاه تنظیم شده است که می توان از آن ها جهت پیشگیری از بروز چین خوردگی لباس استفاده کرد. یکی از مهم ترین اقدامات این است که خشک کن 100 درصد و همچنین شستشوی با آب سرد را از برنامه دستگاه حذف کنید. این اقدام می تواند در رفع این مشکل تاثیر به سزایی داشته باشد.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو در تهران

تعمیر لباسشویی دوو در محل مزایای زیر را برای شما به همراه دارد:

  • نیازی نیست تا لباسشویی را جابجا کنید و هزینه ای بابت جابجایی پرداخت کنید.
  • تمامی مراحل تعمیر را می توانید نظاره و مدیریت کنید.
  • با حضور تعمیر کار در محل مورد نظر شما، در هزینه ها و زمانتان صرفه جویی کرده اید.

در این مقاله با علت چروک شدن لباس در لباسشویی دوو آشنا شدیم اما در برخی از موارد ایت امکان وجود دارد که دستگاه شما دچار مشکلات مختلفی مانند روشن نشدن لباسشویی دوو، برق داشتن لباسشویی دوو و … شود که اصلا جای نگرانی وجود ندارد در این گونه موارد می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی دوو تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تخصصی ما مشکلات پیش آمده را در لباسشویی دوو خود برطرف نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما